Noget du er i tvivl om?

Vi har samlet alt, hvad der er værd at vide om leasing hos SimplyGo her.

Hvordan leaser jeg en bil hos SimplyGo?

Det gør du nemt og hurtigt her på simplygo.dk. Du kan bestille både fra din computer, tablet eller smartphone. Du skal blot bruge dit NemID og dit betalingskort.

Sådan gør du…
1. Vælg den bil, du ønsker
2. Vælg den dato, du skal bruge bilen
3. Vælg evt. ekstra kilometer, hvis de 1.500 km./md., der er inkluderet, ikke er nok
4. Vælg evt. tilvalg, som f.eks. vinterdæk eller anhængertræk
5. Login med dit NemID
6. Vælg leveringsform (afhentning eller levering til egen adresse) 
7. Betal og underskriv din kontrakt digitalt (her skal du også bruge dit NemID). 

Kontrakten skal være underskrevet inden ekspedition af bestillingen kan igangsættes.

Du får direkte besked, når din bil er klar til levering.


Hvilke bilmærker kan jeg lease?

Hos SimplyGo har vi ikke nogen særlige tilhørsforhold til de enkelte bilmærker. Derfor kan du finde et væld af forskellige mærker her på vores side, som du kan lease hos os. Vi udskifter løbende vores biler og får derfor også en række forskellige biler og mærker til leasing. Vi har samlet de enkelte bilmærker på deres helt egne sider, så du lettere kan finde frem til din næste leasingbil, hvis du er på udkig efter et specifikt mærke. Find vores særskilte sider via disse links:

BMW leasing

Citroën leasing

Fiat leasing

Honda leasing

Hyundai leasing

Land Rover leasing

Mazda leasing

MINI leasing

Nissan leasing

Peugeot leasing

Skoda leasing

Toyota leasing

VW leasing


Hvordan underskriver jeg min leasingkontrakt?

Det gør du med dit NemID. Når du leaser en bil på simplygo.dk, bliver du bedt om at læse og underskrive kontrakten digitalt. Når du laver en digital underskrift, skal du anvende dit NemID. Så er du fri for at printe kontrakten ud, scanne den og sende den retur til SimplyGo. Kontrakten bliver efterfølgende sent til den e-mail adresse du har oplyst. Du kan også finde den under kontrakter når du logger ind på simplygo.dk. Kontrakten skal være underskrevet, inden ekspeditionen af bestillingen igangsættes. 

Hvad er en digital underskrift?

Det er en underskrift, hvor du bruger dit NemID til at skrive under i stedet for at skulle printe, underskrive og sende kontrakten tilbage til SimplyGo. Hos SimplyGo anvendes digital underskrift, når du skal underskrive din leasingkontrakt. Så kan du nemlig hurtigt og nemt klare det hele online. 

Må jeg få en anden til at hente bilen for mig?

Ja, du må gerne få en anden til at hente din bil for dig. Det forudsætter, at personen har en kopi med at dit kørekort og en fuldmagt, der giver denne lov til underskrive en leverancegodkendelse på dine vejene.    

Hvem kan lease en bil hos SimplyGo?

Du skal være fyldt 23 år og have et gyldigt kørekort.

Hvorfor skal jeg bruge mit NemID?

Hos SimplyGo prioriterer vi din sikkerhed sikkerhed højt, derfor skal du i forbindelse med bestilling anvende dit NemID fordi det beskytter dig imod misbrug af dine persondata når du handler på nettet. 

Kan en bil være udsolgt?

Når du ser en bil på simplygo.dk, kan du også se, hvor mange vi har tilbage på lager. Viser det sig, at du er brændt varm på en bil, der er udsolgt, har du mulighed for at skrive dig op, så kontakter vi dig hurtigst muligt, så vi kan finde en bil, der passer til dig. 

Skal jeg selv sørge for kasko- og ansvarsforsikring?

Nej, det behøver du ikke. Både kasko- og ansvarsforsikring er inkluderet i den månedlige leasingydelse. Forsikringen indbefatter en selvrisiko på 5.000 kr. Ved udlån af bil til en fører, der er under 26 år, fordobles selvrisikoen. 

Læs mere om vores bilforsikring


Valg af levering

Vælger du at hente bilen hos et af SimplyGo’s udleveringssteder, møder du op ved udleveringstedet. Her vil du få udleveret nøgler og skrive under på, at du har modtaget bilen. SimplyGo tilbyder udlevering på følgende lokationer:

Terminalen Århus
Grenåvej 337
8240 Risskov

Bayern AutoGroup Kolding
Trianglen 5
6000 Kolding

Bayern AutoGroup Odense
Sivmosevænget 1
5260 Odense S

Terminalen Roskildevej
Roskildevej 323
2630 Taastrup


Du vælger udlevering når du bestiller bilen. Vælger du at få bilen leveret til din adresse, vil du i god tid inden levering blive kontaktet af Dansk Autologik om aftale vedr. tidspunkt. Du skal være opmærksom på, at det koster ekstra at få bilen leveret til egen adresse.

Er bilen ny?

Hos SimplyGo kan du både lease helt nye biler og biler, der er let brugte - typisk op til 6 mdr. gamle.

Er der anhængertræk på bilen?

Det er desværre ikke muligt med anhængertræk på alle vores biler.

De biler hvor det tilbydes - vil det fremgå tydeligt af beskrivelsen.

Er der både sommer og vinterdæk til bilen?

Alle biler fra SimplyGo leveres med sommerdæk. Du kan lease vinterdæk til de fleste biler samtidig med at du bestiller din bil. Du leaser vinterdækkende til en fast månedlig ydelse i den periode, du leaser bilen. Prisen er inkl. montering og opbevaring. Du vil blive kontaktet af Super Dæk Service ca. 14 dage inden udlevering af din bil for aftale om tid til montering. Når du skal skifte tilbage til sommerdæk, skal du kontakte Super Dæk Service på tlf. 7615 3000. Bilen skal tilbageleveres på sommerdæk og vinterdækkene skal returneres til Super Dæk Service.

Omkostningen hvis bilen tilbageleveres på vinterdæk er kr. 2.500 inkl. moms. 

Er der forsikring på bilen?

Både kasko- og ansvarsforsikring er inkluderet i den månedlige leasingydelse. Forsikringen indbefatter en selvrisiko på 5.000 kr. Ved udlån af bil til en fører, der er under 26 år, fordobles selvrisikoen. 

Læs mere om vores bilforsikring

Hvor længe kan jeg lease en bil hos SimplyGo?

Leasingperion er fra 3 måneder og op til 12 måneder. Der er en bindingsperiode fra 3 måneder. Efter bindingsperioden kan aftalen opsiges med en måneds varsel. Ønsker du at lease en bil i mere end den maksimale leasingperiode på den pågældende bil, skal du blot bestille en ny bil på simplygo.dk inden udløb af din kontrakt.  

Hvor mange kilometer må jeg køre i bilen?

Der er 1.500 km/md. inkluderet i den månedlige leasingydelse. Det betyder, at har du en leasingkontrakt med en maksimal løbetid på 12 måneder, må du i alt køre 18.000 km. Er det ikke nok, kan du tilkøbe ekstra kilometer i forbindelse med bestilling.

Kan jeg tilkøbe ekstra kilometer?

Ja, det kan du godt. Når du bestiller bilen, kan du samtidig købe ekstra kilometer pr. måned. Det er ikke muligt at tilkøbe ekstra kilometer, når leasingperioden først er påbegyndt. 

Må jeg montere ekstra udstyr på bilen?

Hvis du monterer ekstra udstyr på bilen, skal du være opmærksom på, at det skal afmonteres inden tilbagelevering af bilen. Der må ikke være nogen synlige spor af udstyret. 

Hvad sker der, hvis jeg kører for mange kilometer?

Kører du flere kilometer, end der er inkluderet i din aftale, skal du betale en takst for hver kilometer, du kører for meget. Taksten afhænger af bilen og fremgår i beskrivelsen af den enkelte bil og på din kontrakt. Hos SimplyGo er det muligt at købe ekstra kilometer, så undgår du taksten for overkørte kilometer. Du kan tilkøbe ekstra kilometer, når du bestiller din bil. Det er en rigtig god ide at bestille ekstra kilometer, hvis du er i tvivl om, hvorvidt de 1.500 km/md., der er inkluderet i aftalen, dækker dit behov.

Må jeg bruge bilen i udlandet?

Ja, sommerferie og proviantere i grænsebutikkerne må du gerne, men ikke som en permanent løsning. Du må ikke være bosiddende i udlandet og lease en bil hos SimplyGo.

Må jeg leje eller låne min bil ud til andre?

Bilen må ikke fremlejes, udlånes eller overlades til tredjemand. Den rent lejlighedsvise overladelse af brugen af leasingbilen til medlemmer af leasingtagers familie og leasingtagers omgangskreds, er ikke omfattet af dette forbud, dog under hensyntagen til at brugeren er fyldt 23 år og har gyldigt kørekort. Ved udlån af bil til en bruger der er under 26 år fordobles selvrisikoen på forsikringen.

Skal bilen til service?

Nogen biler skal til service i leasingperioden. Det afhænger af bilen og hvor mange kilometer den har kørt. Du modtager en påmindelse fra SimplyGo, i løbet af leasingperioden, men det er vigtigt at du selv er opmærksom på, hvornår din bil skal til service. Dette vil fremgå af bilens servicebog og/eller på instrumentbrættets display. Rammer din bil serviceintervallet skal du kontakte SimplyGo, så vi kan henvise dig til et autoriseret værksted i nærheden af, hvor du bor. Det koster naturligvis ingenting.  

Er der fortrydelsesret når jeg leaser en bil hos SimplyGo?

Fortrydelsesretten på 14 dage gælder ifølge forbrugeraftaleloven ikke ved indgåelse af leasingforhold. Leasingperioden er fra 3 måneder og op til 12 måneder. Efter bindingsperioden kan leasingaftalen opsiges med 1 måneds varsel. Opsigelsesvarslen på 1 måned er gældende fra forfaldsdatoen på den månedlige leasingydelse (løbende periode plus 1 måned).



Hvilken type leasing tilbyder SimplyGo?

SimplyGo tilbyder korttidsleasing, eller minileasing af nyere biler uden udbetaling både som privatleasing og erhvervsleasing. Leasingperiode er fra 3 måneder og op til 12 måneder. Efter bindingsperioden kan kontrakten frit opsiges med en måneds varsel. Ønsker du at lease en bil i mere end 12 måneder, skal du blot bestille en ny bil på simplygo.dk inden udløb af din kontrakt.  

Hvornår kan det betale sig at lease en bil?

Køb eller leasing? Det afhænger meget af, hvilken bil du ønsker, og hvor mange kilometer du skal køre. SimplyGo tilbyder korttidsleasing, både som privatleasing og erhvervsleasing, hvilket er en god løsning, hvis du har behov for en bil i en afgrænset periode. Herudover kender du den månedlig omkostning og undgår uforudsete ekstra omkostninger til f.eks. reparationer.

Hvad kan jeg få en ekstra regning for?

Du får ingen ekstra regning, hvis du afleverer bilen uden overkørte km, vasket, rengjort, tømt for personlige ting og uden anmærkninger fra FDM, der ligger udover normal slid. Anmærkninger som du vil få en ekstra regning for, er f.eks. ridser der ikke kan poleres væk, buler, huller i interiør, lugtgener fra røg eller dyr, klistermærker eller lign. Husk at du er berettiget til at overvære gennemgangen af bilen hos FDM, hvilket vi anbefaler. Besigtigelsen hos FDM er obligatorisk og koster ingenting. 

Bilen skal tilbageleveres på sommerdæk. Hvis du har leaset vinterdæk skal de tilbageleveres til Super Dæk Service, der også står for montering. Omkostningen hvis bilen tilbageleveres på vinterdæk er kr. 2.500 inkl. moms. 

Du finder en uddybning af tilbageleveringsvilkårene i ”Almindelige betingelser

Hvad sker der hvis jeg har kørt for mange kilometer?

Inden du bestiller din bil, er det en god ide, hvis du ved hvor meget du kommer til at køre. Der er 1.500 km/md. inkluderet i den månedlige leasingydelse. Du har mulighed for at tilkøbe ekstra kilometer, når du bestiller bilen, hvis du har brug for det. Har du kørt flere kilometer end du har betalt for, vil du komme til at betale for overkørte kilometer, når du afleverer bilen. Taksen for overkørte kilometer afhænger af bilen og fremgår under beskrivelsen af den enkelte bil men kan også findes i din kontrakt.

Hvor lang opsigelsesvarsel er der hos SimplyGo?

Leasingperioden er fra 3 måneder og op til 12 måneder. Efter bindingsperioden kan kontrakten frit opsiges med 1 måneds varsel. Opsigelsesvarslen på 1 måned er gældende fra forfaldsdatoen på den månedlige leasingydelse (løbende periode plus 1 måned).

Hvordan tilbageleverer jeg bilen?

Når din leasingperiode udløber, eller hvis du har opsagt din aftale, skal du bestille tid til gennemgang af bilen hos en af FDM's mange testcentre rundt i landet.

FDM gennemgår bilen sammen med dig hvorefter du og SimplyGo modtager en rapport, der dokumenterer bilens stand. FDM bestemmer hvad der skal udbedres. Du lader bilen stå hos FDM efter gennemgangen, så der aldrig kan opstå tvivl om, hvorvidt der efter gennemgangen er kommet en skade på bilen.

Ved tilbagelevering skal du være opmærksom på

  • Bilen skal være vasket, støvsuget og tømt for personlige ejendele
  • Bilen må ikke have kørt flere km end dem, der er aftalt i din kontrakt
  • Du skal have overholdt bilens serviceintervaller. Intervallerne fremgår af bilens servicebog. Du vil selvfølgelig få en påmindelse fra SimplyGo, når din bil skal til service.
  • Når du indgår en leasingaftale med SimplyGo, er bilen kaskoforsikret med en selvrisiko på 5.000 kr. Det er vigtigt at evt. skader, der skal dækkes af forsikringen, er indberettet inden gennemgangen hos FDM. Det gør du ved at ringe til SimplyGo og efterfølgende udfylde en skadesanmeldelse.
  • Er der buler, ridser i lakken, stenslag eller andet der ikke dækkes af forsikringen, vurderer FDM, om det er noget der skal udbedres. 

For at sikre en tilbagelevering så tæt på afleveringstidspunktet som muligt skal du bestille tid hos FDM senest tre uger før din tilbageleveringsdato. 

>> Bestil tid til tilbagelevering hos FDM

Hvornår kan jeg opsige min leasingaftale med SimplyGo?

Leasingperioden er fra 3 måneder og op til 12 måneder. Efter bindingsperioden kan leasingaftalen således frit opsiges med 1 måneds varsel. Opsigelsesvarslen på 1 måned er gældnede fra forfaldsdatoen på den månedlige leasingydelse (løbende periode plus 1 måned). 

Skal jeg betale udbetaling, når jeg leaser hos SimplyGo?

Nej, der er ingen udbetaling, når du leaser en bil hos SimplyGo, men du betaler et depositum på 2 x den månedlige leasingydelse, når du bestiller din bil. 

Får jeg mit depositum tilbage?

Ja, hvis du afleverer bilen vasket og rengjort samt i en stand, der ligger inden for normal slid og uden overkørte kilometer, får du dit depositum tilbage. For uddybning henvises til SimplyGo’s almindelige betingelser. Der kan op til 6 hverdage, fra vi har modtaget FDM rapporten, til at pengene er overført til din konto.  

Hvad er en leverancegodkendelse?

Når du henter eller får bilen leveret, skal du skrive under på en leverancegodkendelse. Med din underskrift bekræfter du modtagelse af din bil.

Hvad er forskellen på udbetaling og depositum?

Når en leasingudbyder beder om en udbetaling, er der som regel tale om en engangsbetaling, du ikke får igen. Et depositum får du derimod igen, når din leasingkontrakt ophører, såfremt bilen fremstår uden anmærkninger fra FDM. Hos SimplyGo er der ingen udbetaling men et depositum bestående af 2 x den månedlige leasingydelse.

Hvilke betalingskort kan jeg bruge på simplygo.dk?

Du kan bruge danske kreditkort. 

Hvor oplyser jeg ændringer til mit betalingskort?

Hvis du får et nyt betalingskort, er du forpligtet til at ændre dine betalingsoplysninger. Det gør du under punktet "Kvitteringer", når du er logget ind på simplygo.dk. Der påregnes et gebyr ved manglende information om ændringer i dine betalingsoplysninger. Du kan læse mere i SimplyGo's betingelser.

Hvordan betaler jeg?

Når du betaler på simplygo.dk, skal du anvende et dansk kreditkort. SimplyGo trækker herefter leasingydelsen en gang hver måned fra den dag, du har modtaget bilen, til den dag din kontrakt udløber eller opsiges. Ved anvendelse af Visa- og Masterkort skal du betale et mindre månedligt betalingsgebyr på 0,8% af leasingydelsen. 

Hvornår er leasingkontrakten med SimplyGo gyldig?

Din leasingkontrakt er gyldig i det øjeblik, den er underskrevet. Når du bestiller din bil på simplygo.dk bliver du bedt om at underskrive leasingkontrakten digitalt vha. dit NemID. Vi får besked, så snart din kontrakt er underskrevet, og kan hurtigt gå i gang med at klargøre din bil. Ekspeditionen af din bil kan ikke igangsættes, før din kontrakt er underskrevet. Kontrakten kan du efterfølgende finde under "Kontrakter" når du logger ind på simplygo.dk. 

Hvornår skal jeg betale første gang?

Den første betaling er et depositum, der udgør to måneders leasingydelse. Depositummet betales i forbindelse med bestillingen. Den første månedlige leasingydelse trækkes på dit kreditkort, når du henter bilen eller får den leveret. 

Hvad betyder log ind på simplygo.dk?

Du kan logge ind på simplygo.dk med den e-mail adresse, du har oplyst i forbindelse med bestilling og et password, du selv opretter. Når du logger ind, har du adgang til en personlig side, hvor du kan finde din leasingkontrakt, se en oversigt over dine betalinger, ændre dine betalings- og kontaktoplysninger, opsige din kontrakt, ændre dit password og få vigtige informationer om din bil. 

Jeg har glemt mit password til at logge ind på simplygo.dk?

Du kan få et nyt password ved at klikke på ”Glemt password”, når du skal logge ind på simplygo.dk.

Jeg har skiftet e-mail adresse, hvad gør jeg?

Hvis du skifter e-mail adresse, skal du ændre den under dine profilindstillinger, når du er logget ind på simplygo.dk. Hvis du har glemt at ændre den, og har glemt dit password, skal du ringe til SimplyGo på tlf. 70 300 455.

Hvad sker der hvis bilen bliver stjålet eller udsat for hærværk?

Kontakt politiet og herefter SimplyGo på tlf.: 70 300 455. Du skal også huske at lave en skadesanmeldelse til forsikringen. Det kan du gøre online her. 

Er der vejhjælp inkluderet i den månedlige ydelse?

Nej, der er ikke vejhjælp inkluderet i den månedlige leasingydelse.

Dog er mange af vores biler omfattet af vejhjælp via bilernes importør/producent. SimplyGo har dog ikke noget med denne vejhjælp at gøre, så vil du vide mere herom, henviser vi dig til bilmærket eget website. 

Nissan Assistance 70140147

Citroen Assistance 70101092

Hyundai Vejhjælp 70301707

Fiat Assistance 80608800

BMW Vejhjælp 80304045

Jaguar Assistance 70266566

Hvad sker der, hvis bilen går i stykker?

Går bilen i stykker, kan du kontakte vejhjælp.

I nedenstående finder du telefonnumre på de enkelte bilmærker som er åben 24 timer i døgnet:

Nissan Assistance 70140147

Citroen Assistance 70101092

Hyundai Vejhjælp 70301707

Fiat Assistance 80608800

BMW Vejhjælp 80304045

Jaguar Assistance 70266566



Herefter bedes du kontakte SimplyGo på tlf.: 70 300 455 indenfor åbningstiden (9-16). 





Hvad sker der, hvis bilen bliver beskadiget i et uheld?

Hvis der er sket personskade, skal du straks ringe 112!
Ved alle uheld, hvor der er sket skade på bilen, skal du kontakte SimplyGo på tlf.: 70 300 455

Du er velkommen til at kontakte os

 70 30 04 55

 kontakt@simplygo.dk